I slutten av mai måned fikk min Xbox 360 den fryktede Red Ring of Death -feilen for andre gang, og da jeg kontaktet Xbox kundeservice, ble jeg dessverre møtt med døve ører.
Kort fortalt fikk jeg kun beskjed om at min garantiperiode var utgått, og at de ville tilby meg en reparasjon til 87 euro, som på den dagen tilsvarte 778 kroner.
Et særdeles dårlig tilbud spør du meg, og begrunnelsen kan du lese her.
Reddet av reklamasjonsreglene
Snedig nok nevnte ikke saksbehandlerne mine reklamasjonsrettigheter med et ord før jeg selv tok det opp. Ifølge de to kundebehandlerne jeg hadde på tråden var nemlig dette dem helt uvedkommende, og en sak mellom meg som privatkunde og den butikken jeg kjøpte konsollen i.
Dette er i beste fall villedende. Som kunde er det nemlig opp til deg hvorvidt du vil påberope deg reklamasjonsreglene overfor salgsstedet/butikken, produsenten eller importøren.
Til tross for at jeg gjorde dem oppmerksomme på dette, nektet altså Microsofts kundeservice å håndtere min reklamasjonssak, og jeg måtte derfor ta med meg konsollen og dra tilbake til butikken.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger