Hva med å begynne i en helt annen ende enn det som er vanlig? Hva med å begynne med en flymotor, og så konstruere motorsykkelen etterpå?
Ja. God idé!
Stjernemotor.
Det er akkurat det tyske Clemens F. Leonhardt har gjort med sin Gunbus-motorsykkel. Å kalle den oppsiktsvekkende er å gjøre narr av den. Oppsiktsvekkende duger ikke til å beskrive dette mesterverket.
Motoren har to svære sylindre hentet fra en ni-sylindret stjernemotor, og de som kan sin motorteori vet at det da dreier seg om en flymotor. Sylindrene er smeltet sammen med en spesiallagd veivaksel.
Svær motor.
V-Twin-motoren på 6728 kubikk, eller 6.7 liter hvis du ønsker mer lettfattelige størrelser, yter rundt 350 hestekrefter, og hvis en legger sammen alle tallene og den fysiske størrelsen, er det ikke så vanskelig å forstå at alle delene på sykkelen er skalert tilsvarende.
Det forklarer også hvorfor byggmesteren på bildet over ser ut som en lilleputt, og hvis han har forhåpninger om at Gunbus skal fungere som penisforlenger er vi redd han har oppnådd motsatt effekt. Dakars liten.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger