Hybrid er en fryd

Halvparten av alt blir dobbelt så bra.

Hybrid er en fryd
Publisert

Carver One følger opp et prinsipp som alle barn lærer seg i løpet av sine fem første leveår, og som mange av oss holder fast på til vi går i grava: Hvis du har to ting som er morsomme hver for seg, må det jo bli dobbelt så morsomt hvis du setter dem sammen.

Det er enkel logikk. Is og jordbær. Sykkel og motor. TV og chips. Badstu og, eh, Xbox? Nei, kanskje ikke.

Litt av hvert.

Men Carver One gjør alt riktig: Du tar en bil, og du tar en motorsykkel. To hjul bak, ett hjul framme. Så mikser du det hele sammen med en ekstremt fintfølende og kraftig miksmaster, og du sitter igjen med noe som ser så morsomt ut at selv berg-og-dal-baner vil framstå som vann og brød på Ila i oktober.

Den mildt sagt spesielle doningen vil forholde seg til svinger som om den var en identitetsforvirret tohjuling, der den fremste parten går fra ene til andre siden som en smidig Kawasaki, mens den bakre delen er det stabiliserende element som sørger for at ting ikke glir fullstendig ut.

Ventiler og sylindere.

Carver One har en topphastighet på 185 km/t. Det oppnår den blant annet ved hjelp av en vannavkjølt 659 kubikks motor med fire sylindere og 16 ventiler, i tillegg til turbo og intercooler — som til sammen sørger for at den klarer det magiske forholdet 0 til 100 km/t på 8.2 sekunder.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer