Når nøden er størst ...

... er hjelpen altfor langt unna. Bortsett fra med denne.

Når nøden er størst ...
Publisert

Diskusjonen rundt høna og egget er fortsatt ikke løst, sannsynligvis fordi den involverer kompliserte, biologiske spørsmål som folket, altså oss, ikke orker ta innover oss. Vi vil helst at dilemmaet skal løses ved hjelp av en meningsmåling, fordi folket vet som kjent best, selv når folket ikke aner hva de prater om.

Bildet over ser nesten ut som en illustrasjon av høna og egget, for er det virkelig motorsykkelen som drar bilen? Jada, det er det.

Modifisert.

Bildet lyver nemlig ikke, slik bilder på nettet ofte gjør. Retriever-motorsykkelen er simpelthen en modifisert Honda Goldwing utstyrt med et dønn solid feste rundt deler av bakparten.

Sykkelen, som med sin sekssylindra motor yter 118 hestekrefter, er i stand til å dra nesten 2.3 tonn, slik at selv relativt store amerikanske SUV-monstre kan bli slept til sikker grunn mens alle de andre bilistene fniser fordi den lille sykkelen kjører først.

Sniker seg fram.

Den mest opplagte fordelen for et slepebilfirma er at motorsykler ofte kommer seg enklere fram i for eksempel motorveikø, slikt at de kjapt kan nå fram til havaristen som sitter og svetter i panikk mens trafikken utålmodig raser forbi. Motorstopp på Ring 3 i Oslo i rushet er det marerittet jeg oftest våkner av, tett fulgt av bremsesvikt på vei ned Holmenkollen (ikke spør).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer