Sjokolade for gullganer

Men dekadensen var ikke død.

Sjokolade for gullganer
Publisert

Dette er kanskje feil tidspunkt å si vi er så lei av ordet "Swarovski" at vi har det langt oppi halsen, ettersom saken dreier deg om sjokolade. Vi har ingen ønsker om å ha sjokolade langt oppi halsen, den skal helst ned i magen.

Harrods i London - hvem andre - har mikset sammen de to signalordene i avsnittet over, og uansett om du har råd til Swarovski-sjokoladen er vi usikker på om du egentlig vil ha den.

På oppfordring.

Det berømte varehuset har ifølge en talsmann mottatt en rekke forespørsler fra sine rike, bortskjemte og livstrøtte kunder om et produkt som dette. Vanlig sjokolade har angivelig ikke høy nok wow-faktor før den blir spist.

Swarovski-sjokoladens innpakning er designet av den libanesiske(!) sjokoladeperfeksjonisten Patchi, noe som bidrar sterkt til den eksklusive prislappen på 5000 britiske pund, eller drøye 50 000 kroner.

Silke.

Andre ting som justerer prisen oppover mot stjernene er at sjokoladebitene er pakket inn for hånd, at selve innpakningen er laget av silke, og at alle bitene hviler på semsket skinn delt inn i gull- og platinaseksjoner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer