Prototyper kan være en irriterende affære fordi en ofte blir sittende igjen med et inntrykk av at noen har tenkt en tanke litt over halvveis, før de ble så fascinert av hva de kunne få til med datagrafikk-programmene sine at de kastet alle tidligere idéer overbord, slik at bare staffasjen er igjen.
Den israelske industridesigneren Amir Glinik er i så måte atypisk. Han begynte med innsiden og avsluttet med utsiden, og resultatet er et motorsykkelkonsept så innbydende og så lekkert at Ferrari-designerne sannsynligvis gråt av glede - og redsel - da de så den.
V12 til V4.
Ja, Ferrari. Dette er Gliniks forsøk på å lage noe som mange mener burde eksistert allerede: En Ferrari-motorsykkel. Den italienske bilprodusenten har blitt ved sin lest i alle år, og selv om Ferrari V4-supermotorsykkelen helt sikkert frister, er det ingen som forventer at Ferrari skal fortsette med å skru sammen noe annet enn superbiler i årene som kommer.
Gliniks sykkel har blant annet tatt utgangspunkt i klassiske Ferrari-design som dette, før han delte en motorblokk fra en Ferrari Enzo i tre, og endte opp med fire sylindere istedenfor den opprinnelige V12eren.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger