Katta banen

Er dette en dyr bil?

Katta banen
Publisert

Dersom du skal kjøre etter det siste moteskriket, vet du hvor du skal. Nei, ikke i retning Statoil eller Shell.

Nå er det nemlig miljøet som teller, og bilprodusentene forsøker stadig å overgå hverandre hva gjelder banebrytende design. Og hva ser vi nå? En forstørret mus?

Det stemmer.

Denne musa kan du trygt krype inn i, og du kan ta med deg to gode venner inn. Noe vi vil anbefale at du gjør dersom vindstyrken er stor, da den er satt sammen av karbonfiber og ikke veier mer enn 270 kilo.

Du kan velge om du vil kjøre på bensin eller solkraft. Velger du det siste, vil solcellepanelet på taket sørge for å holde hybridbilen i gang i om lag 40 kilometer. Det er ganske langt, og vi blir i det hele tatt imponert over sola som stadig bringer verden fremover.

Toppfart.

Antro Solo vil komme til å passere sine miljøvenner Think og Smart når det kommer til fart. Speedometeret stanser på 140 km/t, men husk at du da allerede har overskredet den tillatte topphastigheten i Norge med 40 km.

Nå venter vi spenning, for musa er ikke sluppet ut av buret sitt riktig ennå. Men den er ventet på veiene i 2012, og da til en prislapp på ca kr 90 000.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer