Vi har tidligere skrevet om Amir Gliniks avsindige Ferrari-fantasi på to hjul, og det har ikke skjedd så mye nytt med den italienske sportsbilprodusentens MC-planer siden det.
Derfor tar vi turen tilbake til 1995, da denne angivelige Ferrari-sykkelen skal ha blitt til.
Løgn?
Tohjulingen skal auksjoneres bort i disse dager, og selv om det blant leserne på Autoblogs hjemmesider hersker stor uenighet om hvor vidt italienerne har hatt noe som helst å gjøre med sykkelen, er det ikke tvil om at stylingen er et forsøk på å både imitere og smigre Ferrari-sjefene.
Ifølge auksjonsnettstedet Bonhams skal da også David Kay Engineering, som har bygget unikumet, ha klart nettopp det. I 1990 fikk David Kay Enzo Ferraris sønn, Piero Ferrari, sin velsignelse til å pryde bensintanken med den velkjente Ferrari-hesten, og resten er en slags historie.
Ramma på sykkelen bærer dessuten et offisielt Ferrari-chassisnummer - SF-01M - noe som også skal være helt enestående.
Lettvekter.
Den røde tohjulingen har en DOHC-motor med et volum på 900cc som kan sprute ut 105 hestekrefter ved 8800 omdreininger. Det digitale instrumentpanelet var nesten forut for sin tid (sjekk bildespesialen til venstre), og den 172 kilo tunge sykkelen har en antatt toppfart på 265 km/t.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger