TEST: Sony W4500

Endelig: Her er den første testen av det som kommer til å bli Sonys nye storselger.

Foto: Per Ervland
Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert

Trofaste lesere vil huske at vi likte forgjengeren W4000 svært godt da vi testet den i midten av juni. Faktisk var det først da vi hadde den side om side med Samsungs flotte LE40A656 at vi avslørte W4000 største handikap.

For der Samsungen gled sømløst ved sideveis panoreringer så hadde W4000-modellen en tendens til å hakke litt. Kun få måneder senere kommer imidlertid oppfølgeren, og denne gangen er det heldigvis andre boller.

Men først litt fakta.

Førsteinntrykk.

Siden designet og det meste av menyinnholdet er tilnærmet likt som på W4000 tar vi dette med harelabb, og vil du ha mer info finner du det uansett her. I korthet får du altså menyer kledd i PS3-stil, Sonys bildevisningsfunksjon kalt Picture Frame, og innebygget tuner for det digitale bakkenettet. TVen har for øvrig 1080p/24 hz oppløsning, tre HDMI-innganger og 10-bits signalprosessering, alt det vi strengt tatt forventer på en ny TV i dag.

Den virkelig store forbedringen kontra W4000 er likevel at W4500 er utstyrt med Sonys 100 Hz Motion-Flow funksjon, som altså motvirker hakking ved sideveis bevegelser. Nytt av året er også at W4500 er utstyrt med DLNA-funksjon. Det betyr at TVen kan spille av MP3-låter og bildefiler fra kompatible DLNA-enheter, for eksempel PCer med Windows Media Player og Playstation3. Spesifikasjonsnissene der ute vil også merke seg at den oppgitte dynamiske kontrasten nå er på 50.000:1 mot 33.000:1 på W4000.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer