Katalysator Media ble dannet sommeren 2002. Etter at bunnen mer eller mindre falt ut av internett-markedet, fant eierne av Digi, Propaganda, DinSide og iMarkedet ut at det eneste fornuftige var å slå alle selskapene sammen, kutte kostnader og benytte hverandres posisjon til å øke både omsetningen og lesertallet. Kuttene var dramatiske, men ettersom de først og fremst fant sted på områder hvor man hadde dobbeltfunksjoner og mange leverandører, klarte man å opprettholde fokuset både i redaksjonene og på salgsavdelingen. Enden på visa er at man på to år økt antall lesere med 70-80 prosent i Katalysator Media, og at omsetningen har blitt stadig bedre. Første halvår i år har Katalysator Media gått betydelig over budsjett, og tjent penger.
Flere interessenter
- Katalysator Media har hatt flere interessenter det siste året, sier administrerende direktør Bernhard A. Steen, som vil fortsette i stillingen.
- Eiernes vurderinger gjorde at Aller ble valgt, og responsen internt både i Aller-gruppen og Katalysator Media har vært entydig positiv. Det som er klart er at satsingen på Digi, DinSide, Propaganda og iMarkedet kommer til å bli enda kraftigere, med en eier som både har muskler og enorme markedsføringskrefter i ryggen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger