Du husker det ikke før du får se det ...

Publisert
Sist oppdatert

Neste side: Kalkulatorrevolusjonen

DinSide anno før i tiden

Redaksjonen hadde i 1998 teorier om at dersom hver husholdning beveget seg innom strømkalkulatoren to ganger i året, så ville vi allerede være Norges største nettsted. Lett match skulle man tro.

Fullt så greit viste det seg selvsagt ikke å være. Behovet for daglige oppdateringer og journalistiske vurderinger rundt områdene som verktøyene dekket, viste seg å være helt nødvendig, og dessuten relativt populært. DinSide.no gikk derfor gjennom sin aller første designomlegging allerede etter den første uken på nett.

Fra oktober 2000: Vi har dessverre ikke funnet bilder av de første DinSide-forsidene. Men i oktober 2000 kunne DinSide for eksempel se slik ut.

Neste side: Bare MÅ ha det?

DinSide anno 1998

De første satsningsområdene var personlig økonomi, data og bil. Områder som var viktige for lommeboka, og som betød mye for de som brukte Internett i 1998.

Hovedfokus i starten lå på verktøy av diverse slag. Skilsmissekalkulatoren fortalte deg hvor dyrt det var å skille lag, barnekalkulatoren fortalte deg hvor mye det koster å få barn. Av mer varig og almennyttig verdi var nok kalkulatorene som fortalte deg hvor du fikk billigst strøm, hvor du fikk billigst mobilabonnement og så videre. Disse finnes fortsatt, om enn i nyere versjoner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer