Kommentar: 603.000 DinSide-lesere i januar

I januar hadde DinSide 603.000 lesere. Ifølge Gallups månedlige internett-måling, RedMeasure var veksten på hele 29 prosent i forhold til måneden før. Hvem skulle tro at noe slikt var mulig?

Ansvarlig redaktør Bernhard A. Steen
Ansvarlig redaktør Bernhard A. Steen Vis mer

Da vi i 1997 første gang presenterte DinSide for investorer, tok vi nokså hardt i og "lovet" at vi skulle klare å nå 250.000 brukere etter ti års drift. Vår erfaring fra papirbaserte medier gjorde et slikt mål mulig, men vi underslo aldri at det ville kreve ekstremt målrettet jobbing -- og en del flaks -- virkelig å komme så høyt. Når vi nå har nådd 600.000 lesere før vår femårsdag, viser det to ting, at nettet har fått en helt annen utbredelse enn hva vi våget å håpe på, og at ideen rundt DinSide var meget, meget god.

Hjelpe kjøpere

"DinSide skal hjelpe kjøperne". Dette var grunntanken da jeg bestemte meg for å slutte som ansvarlig redaktør i PC World Norge, og satse på internett. Med utgangspunkt i interessene til mennesker som brukte internett den gangen, ble det satset på tre områder, DinSide Personlig Økonomi, Data og Motor. Siden startet vi DinSide Auksjon og DinSide Reise. Auksjonen er det eneste påfunnet vi gjorde for å skaffe "kunstig" høyt antall sidevisninger, og denne ble solgt til QXL etter ni måneder. Den har vært en vanvittig suksess, men var altså på siden av det vi ønsket å holde på med her i DinSide.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer