Velkommen til "nye" DinSide

DinSide lanserer i dag vårt helt nye design. I løpet av de årene vi har eksistert, har vi aldri foretatt en så omfattende omlegging av sidene våre. Men vi mener naturligvis vi har meget gode grunner til å gå såpass hardt til verks -- og at det nå vil bli lettere å være leser.

Velkommen til "nye" DinSide
Publisert
Sist oppdatert

I løpet av mars har DinSide hatt over 800.000 unike lesere. Dette er ny rekord, og faktisk langt over det vi trodde var det absolutte taket da vi for noen få år prøvde å analysere oss frem til et nesten uoppnåelig (og internt) mål for antall lesere. Med så utrolige tall skal man naturligvis alltid være forsiktig med å endre på noe som til de grader funker, men vi føler altså at vi kan gjøre det enda bedre -- og lettere -- å være DinSide-leser for ettertiden.

Endelig 1024 X 768

Etter mange og lange runder, har vi nå gjort ferdig "Nye DinSide". Vi har blant annet tatt konsekvensen av at de aller fleste brukere har en skjermoppløsning på minst 1024 x 768 punkter, og endret designet til å utnytte dette. Videre har vi gjort all navigasjon i artikler langt mer synlig, og sørget for at det alltid finnes flere veier inn i stoffet vårt. På høyre side vil du alltid finne lenker til mer stoff som er relevant til artikkelen du leser, samt en rekke andre nyttige DinSide-lenker.

Hver eneste dag leses over 5.000 ulike artikler på DinSide. I tillegg til alle dere som bruker oss jevnlig, sitter det nye brukere og søker etter informasjon om de underligste ting. Og takket være et arkiv på mer enn 36.000 artikler finner man jo svært mye informasjon om det meste. Likevel har vi ikke følt at vi helt har klart å vise hvor "dype og brede" vi er, og hvor mye annen informasjon som finnes på våre sider.

Artiklene har fått akkurat like stor plass som tidligere, men dersom du har høy oppløsning på skjermen, kan det være at "navigeringsrammen" i midten blir litt bred. Annonsene er synlige til høyre, uansett hvilken skjerm du måtte ha, vi lever tross alt av disse.

Vi håper naturligvis at du som leser vil trives med et nytt og "renere" design -- hvor det blir enda lettere å finne frem til andre ting relatert til det du leser. Vi håper også at du fortsatt skal bruke DinSide mer og mer, og hjelpe oss til å bli et enda bedre nettsted for alle som skal kjøpe noe innen bil, data, reise, eller som har et litt bevisst forhold til sin personlige økonomi.

DinSides nye design er testet i en rekke ulike nettlesere. Har du problemer må du imidlertid gi beskjed, så skal vi prøve å se hva vi kan gjøre med det. Vi kan imidlertid aldri love å være kompatible med de aller minst brukte nettlesere.

Bernhard A. Steen er ansvarlig redaktør og administrerende direktør i DinSide.no

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer