Stadig flere kjøper elsykkel, og mange ønsker å bruke slike sykler til å pendle til og fra jobb.
(Artikkelen inneholder lenker til produkter via tjenesten Prisjakt, som Dinside har et kommersielt samarbeid med. Prisjakt-lenkene gir deg beste tilbud på varen. Dinside har ingen bindinger rundt hvilke produkter vi velger å skrive om.)
Norges Automobilforbund (NAF) har i samarbeid med svenske Testfakta.se fått det tyske Velotech-laboratoriet til å foreta en grundig teknisk test av åtte såkalte hybrid-elsykler. Dette er sykler som kombinerer terrengsykkelens robusthet med landeveissykkelens gode kjøreegenskaper på asfalt.
- Såpass må du gi for en pendlersykkel
For mange kan nok en prislapp på mellom 20.000 og 30.000 kroner synes i høyeste laget for et kjøretøy som fortsatt er en vanlige tråsykkel, selv om en elmotor hjelper deg å tråkke.
Fungerende kommunikasjonssjef Nils Sødal i NAF mener likevel at det er i denne prisklassen du finner syklene som er gode nok til daglig bruk til og fra jobb.
- Mange kjøper slike sykler som en erstatning for bil nummer to. Og da er man jo villig til å bruke noen kroner, sier Sødal til Dinside.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger