Coronaviruset og tvunget norgesferie har vekket noe i oss nordmenn: Først var det hamstring og dommedagsfrykt som preget oss, dernest ble gleden for det urnorske friluftslivet vekket igjen.
På sosiale medier, spesielt Instagram, postes det daglig bilder fra teltåpninger mot stille fjellvann, glade fjes på fjelltopper, utsikten fra ei hengekøye i skogen, hytte eller bobil.
Og, denne nasjonale friluftsinteressen viser igjen i hyllene og på lagrene til de store sportskjedene. Hos XXL, for eksempel, er det ganske tomt for turmat på knaggene, her representert fra butikken i Sandefjord:
Dinside har også tidligere i vår vært i kontakt med den nordiske sportsgiganten om lån av diverse turutstyr (les pluss-testene av telt, sovepose og liggeunderlag), og allerede rundt påsketider var det vanskelig for dem å oppdrive stormkjøkken og soveposer.
Stormkjøkken var det lite av på laget, både på grunn av hamstringen og dommedagsfrykten i starten av pandemien, men også fordi XXL hadde problemer med å få leveranser fra fabrikkene i Kina.
Nå har XXL derimot hatt påfyll av varer og har det meste i butikkene og på lager, ifølge konsernsjefen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger