Det er kanskje ikke påske helt enda, men i butikkene begynner hyllene å fylle seg opp med påskegodteri.
Blant annet har Nidars påskeprodukter kommet til Coop allerede.
Kjøper før påske
- Påskemarsipan er et sesongprodukt som kommer på samme tid hvert år, forteller kommunikasjonssjef i Orkla, Elisabeth Aandstad Ekheim.
Hun forteller til DinSide at veldig mange er glad i påskemarsipanen deres og kjøper den tidlig.

Måpte da han åpnet McDonald's-posen
Ny forpakning
Men spesielt én ting legger vi merke til er annerledes i år.
Påskemarsipan-pølsene har nå byttet forpakning og ordet påske er kuttet ut.
- Vi har endret designet for å få et mer helhetlig uttrykk, slik at hele serien nå er gul med stor Nidar logo, forteller Ekheim.

Hun forklarer at folk nå kjenner igjen forpakningen til påskemarsipanen og at fargen derfor taler for seg selv.
- Påsken kommer fram gjennom gulfargen og designet og ordet «påske» er derfor tatt bort.
- Kobler den til påske
Tor Wallin Andreassen, professor i markedsføring hos Norges Handelshøyskole har uttalt seg til TV 2 om designendringen.

- Veldig spente
- Gjennom lang tid har de brukt gulfargen, slik at vi i hodene våre kobler den til påske. Det gjør at de ikke trenger å bruke ordet påske eller andre symboler. Det er nok med fargen, så gjør vi resten av jobben i hodet, sier Andreassen til TV 2.
Han forklarer videre ovenfor kanalen at det er støtte for å kunne si at ved å fjerne ordet påske, kan man strekke sesongen lenger.
– Jeg kunne ha foreslått dette selv, som et markedsgrep overfor en leverandør. Da får de en lengre salgssyklus, sier Andreassen.