Det er kanskje ikke påske helt enda, men i butikkene begynner hyllene å fylle seg opp med påskegodteri.
Blant annet har Nidars påskeprodukter kommet til Coop allerede.
Kjøper før påske
- Påskemarsipan er et sesongprodukt som kommer på samme tid hvert år, forteller kommunikasjonssjef i Orkla, Elisabeth Aandstad Ekheim.
Hun forteller til DinSide at veldig mange er glad i påskemarsipanen deres og kjøper den tidlig.
Ny forpakning
Men spesielt én ting legger vi merke til er annerledes i år.
Påskemarsipan-pølsene har nå byttet forpakning og ordet påske er kuttet ut.
- Vi har endret designet for å få et mer helhetlig uttrykk, slik at hele serien nå er gul med stor Nidar logo, forteller Ekheim.
Hun forklarer at folk nå kjenner igjen forpakningen til påskemarsipanen og at fargen derfor taler for seg selv.
- Påsken kommer fram gjennom gulfargen og designet og ordet «påske» er derfor tatt bort.
- Kobler den til påske
Tor Wallin Andreassen, professor i markedsføring hos Norges Handelshøyskole har uttalt seg til TV 2 om designendringen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger