Denne uken kommer hundrevis av nye produkter i butikk. De aller fleste varianter av gamle produkter som går under radaren, noen nyheter blir møtt med stormende jubel - mens andre møter sterk kritikk.
I den siste gruppen finner vi en ølnyhet fra Aass bryggerier. De har lansert Energiøl, en kombinasjon av øl og energidrikk.
Konseptet er ikke nødvendigvis radikalt, utblandet øl, som radler, clara eller shandy, har vært populært de siste årene, men det nye ølet får sterk kritikkk, melder TV 2.

Før var dette forbudt i Norge. Hvorfor er det lovlig nå?
Årsaken er blant annet koffeininnholdet. En boks energiøl inneholder 50 milligram koffein. Tilsvarende mengde energidrikk inneholder rundt 150 gram, mens kaffe inneholder fra 250 milligram.
- Jeg tenker at dette produktet appellerer til en målgruppe som gjerne konsumerer store mengder alkohol når de drikker. Markedsføring av et sånt produkt mot en ung aldersgruppe kan derfor være problematisk, sier ernæringsfysiolog Marte Ulltang til TV 2.
I tillegg kan koffein til dels skjule alkoholens effekt, slik at en drikker mer enn en kanskje ellers ville ha gjort - og, kanskje verst: Det nye ølet kan Svaappellere til ungdom som ikke er gamle nok til å drikke alkohol.

Administrerende direktør i Aass bryggerier, Christian Aass, sier til DinSide at det ikke finnes belegg for å si at energidrikk skjuler alkoholens effekt.
- Vi et at energidrikk er vanlig å bruke som blandevann. Dette er et alkoholsvakt alternativ, som vi synes er bra, sier han til DinSide.
Målgruppen er unge voksne, fra 18 til 30 år.
Ideen til produktet fikk de fra Tyskland, der dette nå er et vanlig produkt, og det ser ut til at nordmenn allerede har trykket det nye produktet til sitt bryst.
- Mottakelsen har vært veldig bra, så det er moro, avslutter Aass.