Junko Shinba (50) fra Japan fikk bakoversveis da hun fikk regninga for et krabbemåltid på restauranten Seafood Paradise i Singapore i august.
Restauranten krevde elleville 938 singaporske dollar - 7400 norske kroner - for husets signaturrett, som hun og resten av følget ble anbefalt av servitøren.
- Vi ble helt målløse da det gikk opp for oss at et måltid for fire personer kostet så mye, sier 50-åringen til avisa AsiaOne.

Sølte kaffe i fanget - krever sjokksum
- Ble målløs
Ifølge Shinba skal ikke restauranten ha opplyst om at prisen på 325 kroner var per hundre gram.
Da måltidet kom på bordet, var det ei krabbe på 3,5 kilo som lyste mot de fire gjestene.
- Det var ingen som fortalte oss at det ville bli tilberedt en hel krabbe bare til oss fire. Noen restauranter serverer jo krabbe porsjonsvis, forklarer den japanske turisten, og legger til at det ble masse mat til overs etter måltidet.
Restauranten hevder på sin side at det skal ha blitt tydelig kommunisert at prisen var per hundre gram.
- Personalet lot til og med gjestene få se krabba før den ble tilberedt, for å unngå misforståelser, sier en talsperson til AsiaOne.

Ringte politiet
Da det var tid for å gjøre opp, ble Shinba så sint at hun rett og slett ringte politiet og turistkontoret i Singapore.
- Kunden nektet å betale regninga og ba om å få politianmelde saken. Restaurantsjefen hjalp kvinnen med å kontakte politiet, som seinere kom til stedet for å mekle, forklarer talspersonen.
Det hele endte med at restauranten tilbød gjestene et avslag på 107 singaporske dollar, rundt 840 kroner i norsk valuta.
I en ny uttalelse 20. september sier Seafood Paradise at de er opprørt over gjestenes påstander, som de mener har bidratt til å svekke restaurantens omdømme.