Ikke alle ferieturer står til forventningene. Det var utvilsomt slik for kunden som ønsket å få refundert hotelloppholdet sitt på grunn av uhygieniske forhold. «Fluene svermer på maten og de ansatte skyller tallerkener og glass med hageslange i bakgården», er forklaringen.
– Selv om kunden åpenbart har vært uheldig i valg av hotell, er ikke dette noe som reiseforsikringen dekker, forklarer skadeforebyggeren. Hun viser til at det er reisebyrået som må kontaktes i slike tilfeller, sier skadeforebygger Therese Hofstad-Nielsen i Fremtind, forsikringsselskapet til SpareBank 1 og DNB. .
Hun minner også om at kundene må kontakte flyselskapet dersom de ikke har fått refundert utgifter knyttet til streik eller reiser som flyselskapet selv kansellerer.
I løpet av sommeren får forsikringsselskapene mange skademeldinger fra ferierende nordmenn, og noen er mer spesielle enn andre. – Det er lurt å sjekke hva reiseforsikringen dekker, sier skadeforebygger.
– Noen ganger har vi for høye forventninger til hva vi kan få igjen penger for. Forsinket bagasje er på skademeldingstoppen, men også misnøye med hotell og reisemål er en gjenganger om sommeren, sier Therese Hofstad-Nielsen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger