Det nærmer seg morsdag, som i år faller på 12. februar. Kanskje ønsker du å gjøre noe ekstra stas for en mor dette året.
Morgenlevering leverer frokoster på døra i kjent stil, men for en stund siden sluttet de med levering på søndager.
- Det stemmer at søndagsleveringene på Østlandet nå har blitt avviklet fordi det ikke er økonomisk bærekraftig lengre. Men det er viktig å si at ingen av våre andre leveringsdager berøres og vi skal fortsette å levere juice, bakst og blomster hjem på døra over store deler av landet fra mandag til lørdag, sier daglig leder, Håkon Liland, i Morgenlevering.

Gruser konkurrenten
Leverer ikke på morsdag
I Norge feires morsdag på den andre søndagen i februar. Morgenlevering leverer ikke på søndager, men reklamerer likevel for morsdagsgave og frokostpakker til morsdagen.
- Dere reklamerer for at folk kan kjøpe morsdagsgave/frokostpakker, men leverer ikke på selve morsdagen. Kan dette oppfattes som villedende markedsføring?
- Jeg forstår at du spør, men vi er tydelig i all vår kommunikasjon knyttet til morsdagen: Varene leveres ikke ut på søndager. Dette har vi omtalt synlig flere steder på morgenlevering.no og du informeres tydelig ved bestilling. I tillegg har vi sendt ut flere nyhetsbrev til kundene våre med informasjonen, for å nevne noe, sier Liland.
Ikke lønnsomt
På spørsmål om Morgenlevering vurderte å gjøre et unntak på morsdagen, svarte de dette:
- Ja, vi så på muligheter for å få til dette, men det er ikke lønnsomt for oss og da satser vi heller ekstra hardt på de resterende dagene i uka.

Vil forby dette
- Videre blir dette en vurdering vi må ta, og om vi tror det er i nærheten av å være økonomisk bærekraftig så kan vi se på dette på nytt. Det er vinn-vinn for alle parter eventuelt, legger Liland til.
Kunne vært tydeligere
Tilbakemeldingene på at de avviklet søndagslevering har vært litt ulike.
- Stort sett har dette gått veldig fint og vi blir møtt med forståelse - det er vi glad for. Vi har fått enkelte tilbakemeldinger fra folk som savner søndagsleveringen vår og setter stor pris på engasjementet fra kundene våre, forteller Liland.
- Noen mener også at vi kunne markert endringen tydeligere og de tilbakemeldingen tar vi til oss. Det er alltid mulig å bli bedre og denne situasjonen er ikke et unntak sånn sett, legger han til.