«Ingen Kims, ingen kos» …?
Det stiller samboerparet Nina Elizabeth Guntvedt og Lars-Erik Kjellsvig seg skeptiske til etter at de fikk seg en ubehagelig start på ferien denne uka.
Torsdag dro paret til sistnevntes familie i Flekkefjord for å nyte det beste Sørlandet har å by på. På kveldingen fikk feriedagen imidlertid en uventet vending.
- Vi hadde kjørt litt båt og sånt på dagen også skulle vi bare kose oss med litt potetgull før vi la oss, forteller Kjellsvig til Dagbladet.
- Hang fast
Ifølge Kjellsvig åpnet de en ny pose med potetgull og helte det over i en bolle.
Etter at samtlige i familien hadde forsynt seg av potetgullet gjorde Kjellsvig et oppsiktsvekkende funn.
- Jeg skulle ta et nytt flak da jeg stusset på noe som så ut som en død edderkopp på ett av flakene.

Observasjonen viste seg å stemme og da han plukket opp flaket fulgte en haug med andre potetgullflak med.
- Spindelvev fra edderkoppen gjorde at flakene hang fast i hverandre.
- Heier på edderkopper
Kjellsvig forteller at de ofte går til innkjøp av Kims potetgull for å kose seg litt ekstra, men at de aldri har opplevd likende.
- Jeg trodde ikke mine egne øyne, forteller Kjellsvig.

Heldigvis skal ingen av familiemedlemmene lide av araknofobi - forbi mot edderkopper. Likevel satt hendelsen en stopper for kveldskosen og potetgullet ble pent helt tilbake i posen og forseglet.
- Jeg heier på edderkopper, men ikke i chipsposen.
Han legger til at de alltid er fornøyde med Kims produkter og at de ikke tror dette blir den siste potetgullposen de kjøper fra leverandøren.
- Det er vel sånt som kan skje. Små dyr kommer seg inn over alt.
Beklager
Elisabeth Aandstad Ekheim, kommunikasjonsdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge, beklager hendelsen. Kims er en av Orklas merkevarer.
- Vi skjønner veldig godt at de ble overrasket over funnet. Det ble vi også. Sånn skal det så klart ikke være. Her må vi bare få beklage. Vi har strenge kvalitetskontroller, og har aldri opplevd dette, før så vi er overrasket over at noe sånt kan skje, sier Ekheim til DinSide.
Hun oppfordrer kunden til å ta direkte kontakt, slik at de kan følge opp saken på best mulig måte.
- Vi har ikke hørt om dette før Dagbladet tok kontakt, og det er viktig for oss å få inn posen så vi kan undersøke det nærmere, avslutter hun.
Kjellsvig forteller at de foreløpig ikke har kontakt Kims, men at de nok kommer til å gjøre det.