- Det er enkelt og greit helt vanvittig når et sånt type produkt bevisst retter seg mot barn og unge. Det legger ytterligere press på ungene, som allerede har nok press på seg fra før.
Det sier en opprørt tenåringsmor Kristine Larsen, som også er FAU-leder ved Allergod ungdomsskole i Jessheim.
Hun ble først intervjuet i avisa Mitt Jessheim.
150 kroner flaska
Hennes sønn er blant de mange unge som den siste tida har ønsket å få tak i en flaske med den hypede sportsdrikken Prime Hydration.
Det kanskje verste med sportsdrikken er prisen, synes Kristine Larsen. Ifølge VG selges en flaske på 500 milliliter for mellom 130 og 190 kroner hos aktørene som selger den. Den fås foreløpig ikke i vanlige butikker, kun spesialbutikker og på nettet.
- Med den prisen blir det en statusgreie. Det blir enda synligere hvem som kan kjøpe og ikke. Vi må bare være ærlige og si at vi står i en kjempeutfordring om dagen med høye strømpriser, økte matpriser, dyrere drivstoff. Det er ikke lenger sånn at alle barn bor i hjem hvor man kan øse penger ut av vinduet. Det er det jeg synes er verste med det hele, at det markedsføres mot barn, sier hun.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger