Morgenlevering

Her slår tyven til: - Sjokkert

Dagbladet-ansatt Roy Wahlstrøm hadde lagt store planer og skulle overraske kona på bursdagen hennes, men den romantiske gesten ble fort ødelagt da en tyv hadde dukket opp på døra.

FREKT: Denne morgenleveringen var ment som en hyggelig oppmerksomhet til en som hadde bursdag. Men den havnet ikke i riktige hender. Video: Privat. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Det gikk ikke helt etter planen. Jeg skulle overraske kona og hadde bestilt roser og en deilig frokostpakke. Da jeg våknet hadde jeg fått melding om at pakken var levert, men likevel ble det ingen morgenlevering, sier Roy Wahlstrøm til DinSide.

Wahlstrøm merket at noe var galt da kona hadde sluppet ut katten på morgenen uten å legge merke til pakken. Da han gikk ut for å sjekke selv var den fortsatt sporløst forsvunnet.

- Jeg sjekket kameraet vi har utenfor for å se om det hadde skjedd noe i løpet av natta, og så fort at noen hadde stjålet alt én time etter levering. Da var gaven «long gone». Hadde tyven hatt litt empati og medfølelse, hadde han kanskje latt rosene bli liggende, forteller han.

NEDTUR: Roy Wahlstrøm fikk ubudne gjester på besøk. Foto: Jørn H.Moen / Dagbladet
NEDTUR: Roy Wahlstrøm fikk ubudne gjester på besøk. Foto: Jørn H.Moen / Dagbladet Vis mer

Hva tenkte du når du så videoen?

- Jeg ble sjokkert. Det er ikke første gang vi har hatt tyver på ferde og det er derfor jeg har satt opp kameraet. Jeg har gitt opp å være naiv og dette viser at det er helt nødvendig med kamera. Det er en ekkel følelse at det står folk på dørmatta hjemme, sier Wahlstrøm og fortsetter:

- Det resulterte i en dårlig start på dagen. Jeg skulle bare være grei og snill mot kona, men det gikk sånn passe. Det var i hvert fall godt at jeg har videobevis, hvis ikke kan det hende at hun trodde jeg hadde glemt hele bursdagen.

Videre forteller Wahlstrøm at Morgenlevering.no var forståelsesfulle etter hendelsen.

- De sa de skulle refundere beløpet, så det er bra. Jeg syns likevel det er litt tidlig å levere klokka tre på natta, og det kan hende at rundstykkene ikke hadde vært like gode etter å ha ligget ute i kulda i flere timer.

DinSide har kontaktet Håkon Liland, daglig leder i Morgenlevering, som forklarer at de sjeldent får henvendelser som dette.

- Vi er kjent med enkelttilfeller og de sakene ønsker vi å følge opp sammen med kundene som er rammet og lokal distribusjon for å løse situasjonen på best mulig vis. Er det slik at pakken har blitt stjålet, erstatter vi den.

Denne leveransen ble levert 03:00, er det ikke en viss fare for at innholdet i leveringen fryser?

- Jeg kan med stolthet si at vi har god kvalitet og rutiner. Vi forsøker å ta høyde for eksempelvis lav temperatur før vi leverer ut. Dersom du får noe fra oss du ikke er fornøyd med, ta gjerne kontakt og så løser vi dette sammen. Skulle du være så uheldig at varen er fryst, erstatter vi naturligvis dette, svarer Liland.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer