- Jeg ble sjokkert, så det er tydelig at «Nei takk til reklame-lappen» fungerer. Det er lenge siden jeg hadde fått reklame og jeg var ikke forberedt på hvor mye som kom, sier Paro Nina Lyngmo til DinSide.
43-åringens kommentar kommer etter at hun fjernet Nei takk til reklame-klistremerket på postkassa forrige helg, for å fikse den gamle postkassa.
Lyngmo sjekket derfor når posten skulle leveres neste gang, og tenkte at hun hadde nok tid til å hente et nytt klistremerke før posten skulle komme på tirsdag.
Men mandag morgen var postkassa fylt av reklame og Lyngmo telte seg fram til fjorten ulike eksemplarer.
- Det virker som reklamen leveres hyppigere enn posten. Jeg er veldig opptatt av dette og hadde sjekket når posten skulle leveres. Jeg vurderte på lørdag om jeg skulle hente en ny lapp, men tenkte at jeg kunne fikse det på mandag siden posten ikke skulle komme før tirsdag.
Oppfordring
Lyngmo synes det hadde havnet «skremmende mye» reklame i postkassa.
- Det hadde vært bedre å begynne med en «Ja takk-lapp» hvis man ønsker reklame, så kunne man bedt om det istedenfor å reservere seg. Jeg oppfordrer uansett alle til hente en «Nei takk til reklame-lapp» hos posten.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger