Jack'n'Coke:

Lanserer ny Coca-Cola-vri

Denne varianten har imidlertid alkohol i seg.

JACK'N'COKE: Nå kommer den populære drinken Jack'n'Coke i boksformat. Foto: Coca Cola
JACK'N'COKE: Nå kommer den populære drinken Jack'n'Coke i boksformat. Foto: Coca Cola Vis mer
Publisert

Jack'n'Coke er en velkjent drink, bestående av to like kjente, amerikanske klassikere: Jack Daniels Tennessee Whisky og brusen Coca-Cola.

Nå har de to selskapene fått en idé om å inngå et samarbeid. Det skriver Coca-Cola i en pressemelding.

- Vi lanserer i dag et globalt samarbeid for å lansere den ikoniske Jack & Coke-cocktailen som en ferdigblandet variant, skriver brusselskapet.

Fem prosent alkohol

Resultatet blir en brusboks på 350 milliliter med Cola og whisky i. Alkoholprosenten kommer til å ligge på fem prosent, men det kan komme til å variere fra marked til marked.

- En sukkerfri versjon av drikken kommer også til å bli tilgjengelig, understreker Coca-Cola.

- Dette samarbeidet bringer to klassiske amerikanske ikoner sammen, for å levere kundene en smaksopplevelse de elsker, på en måte som er konsistent, praktisk og bærbar, sier Lawson Whiting i pressemeldingen.

VASK MED COLA: Du kan bruke cola til mye mer enn å drikke på. Video: Embla Hjort-Larsen. Vis mer

Han er daglig leder for Brown-Forman Corporation, som er selskapet som står bak Jack Daniels-whiskyen.

Kommer i 2022

Det skal bli mulig å få tak i drikken på butikker rundt omkring i verden, men det er Mexico som er først ut. Lanseringstidspunktet er satt til høsten 2022.

En talsperson for Brown-Forman sier til CNN Business at valget falt på Mexico som første land ut, fordi begge merker er populære der.

I tillegg har landet et velutviklet marked med ferdigblandede drinker.

I USA skal den alkoholholdige Jack'n'Coke-varianten lanseres en gang i 2023. Det er ikke kjent om eller når drikken kommer til Norge.

Tidligere i år kom nyheten om at Coca-Cola lanserer varianten Byte, som skal smake av «piksler». Utover det, beskrives ikke smaken noe særlig.

Lansert på Fortnite

Lanseringsstuntet fra Coca-Cola skjer heller ikke på tradisjonelle reklameplakater – i stedet lanseres den nye smaken i «metaverset», eller mer presist i spillet Fortnite, der Coca-Cola har laget øya Pixel Point – hvor spillerne kan prøve seg på flere minispill knyttet til det nye produktet.

I fysiske butikker skal det gå an å få tak i Coca-Cola Byte fra 2. mai i USA og fra 3. mai i Kina. Produktet er allerede lansert i svært begrenset omfang i enkelte latinamerikanske land.

Hvorvidt den vil dukke opp på vår side av kloden gjenstår å se, men den forrige smaken fra Coca-Cola Creations – Starlight – har i hvert fall ikke vi sett i norske butikker.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer