– Vi ønsket å skape en innovativ smak inspirert av lekenheten til piksler, forankret i opplevelsene som gjøres mulig av spilling, sier Oana Vlad, seniordirektør for Coca-Colas globale strategi.
Men utover at det skal smake «piksler» av den nye colaen, beskrives ikke smaken nærmere.
Lansert på Fortnite
Lanseringsstuntet fra Coca-Cola skjer heller ikke på tradisjonelle reklameplakater – i stedet lanseres den nye smaken i «metaverset», eller mer presist i spillet Fortnite, der Coca-Cola har laget øya Pixel Point – hvor spillerne kan prøve seg på flere minispill knyttet til det nye produktet.
I fysiske butikker skal det gå an å få tak i Coca-Cola Byte fra 2. mai i USA og fra 3. mai i Kina. Produktet er allerede lansert i svært begrenset omfang i enkelte latinamerikanske land.
Hvorvidt den vil dukke opp på vår side av kloden gjenstår å se, men den forrige smaken fra Coca-Cola Creations – Starlight – har i hvert fall ikke vi sett i norske butikker.
– Er det Red Bull?
– Denne kan holde seg i metaverset, er konklusjonen til The Verge-journalist Mitchell Clark, som har prøvd nyvinningen sammen med sin kone.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger