– Vi ønsket å skape en innovativ smak inspirert av lekenheten til piksler, forankret i opplevelsene som gjøres mulig av spilling, sier Oana Vlad, seniordirektør for Coca-Colas globale strategi.
Men utover at det skal smake «piksler» av den nye colaen, beskrives ikke smaken nærmere.
Lansert på Fortnite
Lanseringsstuntet fra Coca-Cola skjer heller ikke på tradisjonelle reklameplakater – i stedet lanseres den nye smaken i «metaverset», eller mer presist i spillet Fortnite, der Coca-Cola har laget øya Pixel Point – hvor spillerne kan prøve seg på flere minispill knyttet til det nye produktet.

I fysiske butikker skal det gå an å få tak i Coca-Cola Byte fra 2. mai i USA og fra 3. mai i Kina. Produktet er allerede lansert i svært begrenset omfang i enkelte latinamerikanske land.
Hvorvidt den vil dukke opp på vår side av kloden gjenstår å se, men den forrige smaken fra Coca-Cola Creations – Starlight – har i hvert fall ikke vi sett i norske butikker.
– Er det Red Bull?
– Denne kan holde seg i metaverset, er konklusjonen til The Verge-journalist Mitchell Clark, som har prøvd nyvinningen sammen med sin kone.
Det endte ikke så bra. Den siste fjerdedelen av innholdet ble tømt ut i vasken og verken Clark eller kona lot seg begeistre.
– Sykelig søt, skriver Clark i sin omtale og får assosiasjoner til hostesaft.
– Det er derfor det lukter medisin. Det er Red Bull blandet med Cola, konkluderer hans kone.
CNets journalist Katie Teague er ikke fullt så streng. Hun opplevde at Byte-colaen hadde veldig mye kullsyre, men at den i bunn og grunn smakte som Cola Zero.