Matlevering:

Legger seg paddeflate etter dette

- En forferdelig ubehagelig opplevelse, sier kunde etter å ha fått mye mer enn han ba om.

FANGET I BRØDET: Det var dette synet som møtte Nitin Arora da han mottok brødet på døra. Foto: Jam Press
FANGET I BRØDET: Det var dette synet som møtte Nitin Arora da han mottok brødet på døra. Foto: Jam Press Vis mer
Publisert

Nylig bestilte indiske Nitin Arora en loff via en app.

Da loffen ble levert på døra ti minutter seinere, fikk han ifølge avisa Hindustan Times hakeslepp.

På innsida av brødposen var det ei sprell levende rotte.

Arora var snar med å ta bilde av gnageren, og å legge ut et bilde på Twitter.

- En forferdelig ubehagelig opplevelse med @letsblinkit, hvor ei levende rotte ble levert på innsida av brødposen 1.2.23. Dette er urovekkende for oss alle, var noe av det han skrev.

- Herregud

I innlegget tagget han Blinkit, som er Indias svar på Foodora og Wolt.

Selskapet leverer mat på bare noen minutter, og har «Alt levert på minutter» som motto.

En av de første kommentarene Arora fikk på Twitter, var fra en annen bruker som brakk seg.

- Herregud, dette er helt forferdelig, skrev personen.

- Ser ut som om maten var ment til katteelskere, ikke brødelskere, skrev en annen.

- Mer protein enn karbohydrater her, skrev en tredje.

- Beklager virkelig

En talsperson for Blinkit sier til lokale medier at selskapet beklager hendelsen på det sterkeste, skriver nyhetsbyrået Jam Press.

- Hos Blinkit har vi de høyeste standardene for hygiene og sikkerhet, og vi er forpliktet til å sikre at hver kunde bare mottar de beste kvalitetsproduktene og -tjenestene, sier vedkommende.

Videre sier talspersonen at det ikke er noe som er viktigere for dem enn kundene.

- Vi beklager virkelig at denne hendelsen har rokket ved denne tilliten.

TUT OG KJØR: Et Blinit-bud avbildet i Kolkata i India 9. februar i år. Foto: Mandatory Credit: Debarchan Chatterjee/NurPhoto/Shutterstock
TUT OG KJØR: Et Blinit-bud avbildet i Kolkata i India 9. februar i år. Foto: Mandatory Credit: Debarchan Chatterjee/NurPhoto/Shutterstock Vis mer

Skal aldri skje igjen

Det opplyses om at Blinkit har tatt grep og fjernet butikken som budet hentet brødet i.

- Vi undersøker saken sammen med butikkeieren for å forstå hva som gikk galt, og for å forsikre oss om at det aldri skjer igjen.

Blinkit er nå i full sving med å gjennomføre det talspersonen kaller «grundige sikkerhets- og hygienekontroller på tvers av hele butikknettverket».

- Vi vil sørge for at denne typen hendelser aldri skjer igjen, avsluttes det.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer