Etter at det ble kjent at strømmegiganten har mistet over 200 000 kunder, kan det se ut til at de velger å ta grep.
Ifølge danske BT vil det nå komme reklame før avspilling av filmer eller serier.
- En måte å øke prisspredningen på er å inkludere lavprisabonnementer med reklame. De som har fulgt Netflix, vet at jeg har vært imot kompleksiteten i reklame, sier administrerende direktør Reed Hastings til Deadline.
- Hvis det er slik at forbrukere som mener det er greit med reklame betaler en lavere pris, så tror jeg alle blir fornøyde, legger han til.
Det vil altså bli innført forskjellige typer abonnementer, hvorav den billigere versjonen inkluderer reklame.
Mister kunder
I forrige kvartalsmelding kunne man se at strømmetjenesten hadde mistet hele 700 000 brukere. Dette er første gang Netflix har mistet kunder på ti år.
Selskapet hadde i utgangspunktet forventet å øke med 2,5 til 4 millioner abonnenter, men klarte bare å hanke inn 500 000 nye. Når de i tillegg har stengt tjenesten i Russland og mistet 700 000 abonnenter, ble resultatet 200 000 færre kunder totalt. Det etter å ha økt kundemassen med drøye åtte millioner abonnenter kvartalet før.

Vil sette stopp for dette
Gjør flere tiltak
Hastings har tidligere uttalt at en mulig grunn til manglende inntektsvekst har vært at stadig flere deler kontoen sin med andre.
Netflix har nå startet et prosjekt hvor man kan betale en liten ekstra kostnad for å legge til ekstra brukere som bor utenfor husstanden. Dette er foreløpig bare forbeholdt kunder i Chile, Costa Rica og Peru.
Produktsjef Greg Peters har tidligere bekreftet at det vil komme tilbud om ulike abonnementer med prisforskjeller.
Det er ukjent når dette vil fases inn.