TV og streaming:

Netflix gjør store endringer

Nå vil det komme reklame før filmer eller serier spilles av.

Foto: Dan Goodman
Foto: Dan Goodman Vis mer
Publisert

Etter at det ble kjent at strømmegiganten har mistet over 200 000 kunder, kan det se ut til at de velger å ta grep.

Ifølge danske BT vil det nå komme reklame før avspilling av filmer eller serier.

- En måte å øke prisspredningen på er å inkludere lavprisabonnementer med reklame. De som har fulgt Netflix, vet at jeg har vært imot kompleksiteten i reklame, sier administrerende direktør Reed Hastings til Deadline.

- Hvis det er slik at forbrukere som mener det er greit med reklame betaler en lavere pris, så tror jeg alle blir fornøyde, legger han til.

Det vil altså bli innført forskjellige typer abonnementer, hvorav den billigere versjonen inkluderer reklame.

Mister kunder

I forrige kvartalsmelding kunne man se at strømmetjenesten hadde mistet hele 700 000 brukere. Dette er første gang Netflix har mistet kunder på ti år.

Selskapet hadde i utgangspunktet forventet å øke med 2,5 til 4 millioner abonnenter, men klarte bare å hanke inn 500 000 nye. Når de i tillegg har stengt tjenesten i Russland og mistet 700 000 abonnenter, ble resultatet 200 000 færre kunder totalt. Det etter å ha økt kundemassen med drøye åtte millioner abonnenter kvartalet før.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer