At sosiale medier og influensere har en voldsom kraft over markedet, har vi sett beviser på gang på gang.
Tidligere har TikTok vært ansvarlig for at både parfymer og lamper har blitt utsolgt fra norske butikker.
- Ingen forteller deg dette
Nå har et nytt produkt gått superviralt - og det på rekordtid.
Det er bare litt over to uker siden Kevin Kodra først satte søkelys på den hittil ukjente foundationen i et TikTok-innlegg.

- Kan være dødelig
- Jeg kommer til å bli utfryst av hver eneste sminkør som finnes etter denne videoen, men jeg bryr meg ikke. Det finnes en foundation som alle kjendissminkører har, som ingen forteller deg om, forteller han.
- En hellig gral
Foundationen han snakker om, kommer fra merket William Tuttle, og har ikke vært solgt i vanlige parfymerier og butikker.
Tuttle jobbet som kjendissminkør fra 40- til 80-tallet, og ledet sminkeavdelingen hos Metro-Goldwyn-Mayer Studios i over 30 år.
Etter at han sluttet, lagde han seg sitt eget sminkemerke med krembaserte foundation og andre sminkeprodukter. Produktet er med andre ord ikke nytt, men har ikke vært et kjent navn for allmennheten - før nå.
- Denne foundationen er som en hellig gral for sminkører. De bruker denne, avslører Kodra, som også jobber som sminkør.
- Enorm respons
Et Google-søk avslører at foundationen selges hos en håndfull butikker på nett, men ingen av dem hadde den på lager da DinSide sjekket.
Hittil har 1,2 millioner sett videoen - og nå har «William Tuttle» begynt å få bein å gå på på det sosiale mediet.

Skrekkfunn i maten
Flere tiktokere rapporterer nå om at foundationen er utsolgt «overalt». Alcone Company, som er en av dem som fører produktet, skriver følgende:
- Det har vært en så enormt stor respons på den virale videoen, og alle er så gira etter å få den, at vi er utsolgt, skriver de i en e-post.