GoPro kom på markedet med sitt første actionkamera allerede i 2006. Det ble umiddelbart en salgsuksess. Et digitalkamera lite nok til å ta med over alt, og som var nærmest uknuselig. Det var rimelig priset, og med et bildekvalitet som var overlegen i forhold til mobiltelefonkameraer på den tiden. Slagordet til GoPro inspirerte en hel ungdomsgenerasjon til å bli ekstremsportsutøvere: «Be a hero» (Vær en helt).
GoPro har vært markedsledende siden. Mange har prøvd seg, men ingen har klart å få samme fotfeste i actionkamera-markedet som GoPro. Inntil nå.
DJI har etablert seg som en av verdens mest populære droneprodusenter. I likhet med GoPro vet de hva som skal til for å lage et produkt som kan brukes av amatører for å oppnå et profesjonelt resultat. DJI har virkelig gjort hjemmeleksa si. GoPro har sovet i timen på enkelte områder, og det har DJI fått med seg.
Slik testet vi
Vi har testet fra et amatørperspektiv. Det vil si: Vi har ikke filmet med innstillinger som krever ekstra arbeid i etterkant. Vi har heller ikke bearbeidet filmene eller bildene til saken.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger