Raser mot Sats: - Fikk ikke hjelp

- Jeg forstår ikke at det er mulig.

FÅTT NOK: Raswinderjit Singh Deol er lei av det han hevder er gjentatte ganger med dårlig kundeservice hos treningsgiganten. Foto: Privat
FÅTT NOK: Raswinderjit Singh Deol er lei av det han hevder er gjentatte ganger med dårlig kundeservice hos treningsgiganten. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Det er samme dårlig opplegg på nytt, sier Raswinderjit Singh Deol til Dagbladet.

Han er nå lei og vil ta et oppgjør mot det han hevder er gjentatte tilfeller med dårlig kundeservice hos treningsgiganten Sats.

Som plaster på såret etter å ha blitt trukket en forbløffende høy sum- fikk han gratis medlemskap resten av livet.

Nå kommer han ikke inn på Sats, og hevder det er ingen hjelp å få om han ikke kontakter media.

Trukket 100 000 kroner

Dagbladet skrev for første gang om Singh Deol, som var medlem av treningssenteret Oxigeno, et heleid datterselskap av Sats, i 2016.

Dette senteret trakk 100 000 kroner fra Deols konto.

GA SEG IKKE: I 2016 fikk Raswinderjit Singh Deols 200 regninger i postkassen. 100 000 kroner måtte han betale. Foto: Bjørn Bore / Dagbladet
GA SEG IKKE: I 2016 fikk Raswinderjit Singh Deols 200 regninger i postkassen. 100 000 kroner måtte han betale. Foto: Bjørn Bore / Dagbladet Vis mer

Pengene ble tatt ut gjennom flere hundre transaksjoner, dermed ble kontoutskriften på over 90 sider.

- Jeg prøvde lenge å kontakte dem for å forklare feilen, men ble ikke tatt på alvor. Etter at jeg kontaktet Dagbladet, fikk jeg pengene tilbake etter kort tid, forklarer Deol.

Dagbladet har vært i dialog med Sats. Les hva de sier om saken lenger ned.

- Helt horribelt

Den daværende senterlederen ved Oxigeno forklarte det hele med en «systemfeil hos systemleverandøren».

- Det er helt horribelt at noe slikt kan skje, nå prøver vi å nøste opp i hva feilen skyldes, sa senterlederen til Dagbladet.

Som plaster på såret fikk Deol en kompensasjon. Gratis medlemskap resten av livet.

Da Deol skulle skanne seg inn for å ta en treningsøkt tidlig i mai i år, fikk han opp beskjeden:

«Det er en feil i serveren. Prøv igjen seinere»

- Jeg kontakt resepsjonen umiddelbart. Det virket som de ønsket å hjelpe meg, og skulle ta det videre til en leder, forklarer Deol.

Får ikke hjelp

Dagene gikk, men problemet forble det samme. Deol sier han ikke ble kontaktet av noen på flere uker.

- Jeg dro så tilbake for å snakke med dem på nytt, og ble bedt om å kontakte kundeservice, der har jeg fremdeles ikke fått noe hjelp, sier han.

Han fortsetter:

- Det er samme dårlige kundebehandling på nytt.

Etter omtrent 6 uker uten å kunne benytte treningssenteret han skulle få bruke gratis resten av livet, sier Deol at han er veldig irritert.

- Jeg har fått et tilbud for livstid. Det kan de ikke bare ta bort. Det er uprofesjonelt, sier han.

Deol ønsket å gå til media, siden han hevder det er eneste måten han får hjelp.

- En glipp

Dagbladet har snakket med Sats, som i etterkant av dialogen har fikset medlemskapet til Deol, slik at han igjen kommer inn på senteret.

- Det frustrerer meg at det ikke holder at jeg som enkeltperson sier ifra, forteller Deol til Dagbladet.

Sebastian Kvarme, Sats sin pressekontakt, sier som følgende om saken:

«Her har det skjedd en glipp som vi nå har rettet opp. Vi har forklart og beklaget hendelsen overfor medlemmet.».

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer