Det siste tida har Sofie Steen Isachsen (28), kjent som Sophie Elise, reklamert for sin nye merkevare: en godterilinje med navnet «Candy Girl». Hun har også søkt etter følgere som har ønsket å smaksteste det veganske godteriet.
Etter planen skulle sukkervarene, som føres av Rema 1000, lanseres neste uke.
Nå har God kveld Norge fått bekreftet at lanseringen er fryst, skriver TV 2.
Uavklart situasjon
Rema 1000 skal etter det God kveld Norge erfarer ha sendt ut en melding internt om at de velger å fryse lanseringen.
- Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer.
Det sier Hege Rognlien i Rema 1000 til God kveld Norge. Hun refererer til Instagram-bildet som de siste dagene har utløst en voldsom debatt. I tillegg sier Rognlien at utsettelsen av godterisalget er en konsekvens etter bildedelingen.
- Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold. Vi vil gjøre en videre vurdering med leverandøren vår Skanska, sier Rognlien.
God kveld Norge har gjentatte ganger forsøkt å få en kommentar om neste ukes lansering fra Isachsen og hennes manager, uten hell.
Respekterer avgjørelsen
Det var i juni i fjor at influenseren og varemerkehuset The Feelgood Company om patent til navnet «Candy Girl». God kveld Norge har vært i kontakt med varemerkehuset som henviser dem til Scandza, leverandør av godteriet.
- Denne saken har fått uvanlig stor oppmerksomhet i media, og er uavklart. Vi har respekt for at Rema setter nylanseringen på hold.
Det sier mediekontakt i Scandza, Sofie-Oraug-Rygh, til God kveld Norge og legger til at de har hatt god dialog med Rema 1000.