Man kan mene så mangt om sparkesykler. I hovedstaden står de gatelangs og henslengt rundt omkring - til irritasjon for mange - til glede for dem som trenger et enkelt og urbant framkomstmiddel.
For bybildets del vil det hjelpe på om folk kjøper sin egen, framfor at delingssykler skal stå strødd omkring. Men, på den andre side igjen; Det er ikke like enkelt å frakte rundt på sin egen sykkel, når man skal på butikken, trening eller andre steder, som fordrer at den ikke får bli med.
Også har vi helseperspektivet. Vi fikk oppleve hvor utrolig bekvemt det er å ta sparkesykkelen til og fra jobben hver dag. Men det er skikkelig negativt for kroppen sin del - i hvert fall om man i tillegg har en stillesittende kontorjobb.
Men i corona-tider skal man helst unngå kollektivtransport. Da er sparkesykkelen plutselig genial igjen.
Uansett hva man mener om dette, skal vi ikke bruke det for eller mot de to siste sparkesyklene vi har testet.
... likevel ikke blåst av banen
Classywalk S100 og Classywalk S200 er to relativt rimelige elsparkesykler, i prisklassen 3- til 4.000 kroner. Den største fordelen er at de ikke er dyrere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger