Det er nesten litt som fotball. Er du fra Drammen, drikker du Aass julebrus, er du fra Bergen, drikker du Hansa.
Når Ringnes nå lanserer en ny julebrus, er det derfor en aldri så liten julebrusrevolusjon: Den nye julebrusen er ikke knyttet til bryggeriet Ringnes, men til Ringnes' merkevare Solo.
Den nye julebrusen heter SoloSuper Rød julebrus, har smak av bringebær og vanilje, og er utviklet i samarbeid med brusblogger Linnéa Myhre. Den lanseres bare i sukkerfri variant.
Ifølge Nicolay Bruusgaard, kommunikasjonssjef i Ringnes, er det ikke tilfeldig at de har knyttet den nye julebrusen til en merkevare og ikke til bryggeriet denne gangen.
- For det første er både Solo og julebrus knyttet til sterke norske tradisjoner, så synes det passer godt sammen, sier Bruusgaard til DinSide.
De ulike Ringnes-bryggeriene er tradisjonelt størst på den champagnefargede brusen, gjennom Hamar og Lillehammer og Dahls, bare Ringnes har en rød variant. Men det er den champagnefargede som er klart størst, ifølge Bruusgaard.
Han trekker også fram samarbeid med Linnéa Myhre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger