Slaktes: - Skremmende

Tekstmeldingen fra Helsekost.no skaper reaksjoner.

SKAPER REAKSJONER: Helsekost.no sin slanke-SMS får folk til å reagere. Foto: Skjermdump
SKAPER REAKSJONER: Helsekost.no sin slanke-SMS får folk til å reagere. Foto: Skjermdump Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det skyldes at Helsekost.no sendte ut følgende SMS til kundene sine forrige uke:

- Nei så tjukk VI har blitt, nå må vi pinadø slanke OSS gitt. Akkurat nå har vi 50 prosent på de beste fettforbrennerne, skrev helsekjeden.

Tekstmeldingen falt imidlertid ikke i god jord hos alle mottakerne.

- Hva slags melding er det dere sender ut til folk, er dere klar over hvor mange mennesker som lider av spiseforstyrrelser? skriver en kunde i Helsekosts kommentarfelt på Facebook.

Influenser Helene Drage (34) reagerer også:

- Nei, jeg er ikke blitt tykkere i jula, og nei, jeg eller vi trenger ikke å slanke oss. At firmaer er så lite med i tiden er faktisk rett og slett skremmende. 1950 ringte og vil ha holdningene sine tilbake, skriver hun på Instagram.

Til DinSide kommer influenseren med følgende kommentar:

- Jeg tenker at SMS-en i beste fall er et feilberegnet forsøk på humor. I verste fall et kynisk forsøk på å få oppmerksomhet i håp om å selge mer produkter og utnytte folk sin uvitenhet. Særlig med tanke på at slike produkter ofte ikke fungerer slik mange håper. I 2023 må vi ha kommet lengre enn at vi tror det er humor å kommentere andres kropp og eventuelle vektoppgang, skriver Drage til DinSide.

Daglig leder Christian Stridsklev kommer med følgende forklaring etter kritikken:

- Hvert år reklameres det i hele landet for slankeprodukter. Alle de store aktørene i dette segmentet kjører nyttårskampanjer. I vår kampanje valgte vi å benytte en kjent sangtekst, humor og selvironi for å kommunisere budskapet, skriver Stridsklev til DinSide.

Han fortsetter:

- Vi har fått hyggelige tilbakemeldinger, og noen sure kommentarer, men først og fremst har vi klart å informere kunder om at vi har gode tilbud på produkter som kan gi mange et bedre nytt år. SMS ble sendt til medlemmene av vår kundeklubb, og det nøyaktige antallet ønsker vi ikke å oppgi. Helsekost.no hadde på ingen måte til hensikt å støte noen.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer