Det skyldes at Helsekost.no sendte ut følgende SMS til kundene sine forrige uke:
- Nei så tjukk VI har blitt, nå må vi pinadø slanke OSS gitt. Akkurat nå har vi 50 prosent på de beste fettforbrennerne, skrev helsekjeden.
Tekstmeldingen falt imidlertid ikke i god jord hos alle mottakerne.
- Hva slags melding er det dere sender ut til folk, er dere klar over hvor mange mennesker som lider av spiseforstyrrelser? skriver en kunde i Helsekosts kommentarfelt på Facebook.
Influenser Helene Drage (34) reagerer også:
- Nei, jeg er ikke blitt tykkere i jula, og nei, jeg eller vi trenger ikke å slanke oss. At firmaer er så lite med i tiden er faktisk rett og slett skremmende. 1950 ringte og vil ha holdningene sine tilbake, skriver hun på Instagram.
Til DinSide kommer influenseren med følgende kommentar:
- Jeg tenker at SMS-en i beste fall er et feilberegnet forsøk på humor. I verste fall et kynisk forsøk på å få oppmerksomhet i håp om å selge mer produkter og utnytte folk sin uvitenhet. Særlig med tanke på at slike produkter ofte ikke fungerer slik mange håper. I 2023 må vi ha kommet lengre enn at vi tror det er humor å kommentere andres kropp og eventuelle vektoppgang, skriver Drage til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger