Forrige uke ble flere hundre nye produkter satt ut i butikkhyllene. Noen av dem er bare en liten vri på et eksisterende produkt, andre har vi verken sett i butikk eller tenkt på å lete etter.
Vi har smakt oss gjennom et utvalg av nyhetene for å skille de gode fra de dårlige, og det skal du være glad for. Her var det mye rart, og det er ikke bare lett å gjette seg til, ved å se på pakken.
Vi har fått hjelp til å teste av kokkene Frida Magnussen og Charlotte Finset fra Nedre Foss Gård Restaurant i Oslo, den ene med søtt og den andre med salt som spesialfelt.
- Det er alltid spennende å se nyhetene, men samtidig er det ikke så mye nytt her. Mer variasjoner og nye varianter av ting vi har sett før, sier Magnussen.
Hun har flere ganger tidligere hjulpet Dagbladet å smake seg gjennom matnyhetene, og trekker stadig paralleller til tidligere produkter og tester.
EMV takeover
Dagligvareslippet på høsten er ikke like stort som februarslippet, og flere av de store merkevarene har bare et fåtall nyheter som er verdt å skrive (hjem) om.
I høstens slipp er det i kjedenes egne merkevarer (EMV) eller unike merkevarer (UM) som dominerer. Det betyr ikke bare at det er her innovasjonen er størst, mye er variasjoner over allerede eksisterende produkter, men det er også her vi finner noen av de produktene vi er mest spent på. Som for eksempel kjøttdeig iblandet grønnsaker og jackfruit som et alternativ til kjøtt til taco.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger