På vårparten i år kjørte vi en duell av de elektriske elsparkesyklene E-twow Booster V og E-wheels E2S. Sistnevnte koster halvparten av sin duellant, men gjorde seg på ingen måte bort i testen.
I høst har E-wheels sluppet en ny versjon av E2S, nemlig E2S V2. Nyheter inkluderer ting som en vesentlig sterkere motor, appstøtte og bedre bremser.
Var det noe som skuffet oss med E2S da vi kjørte rundt med den tidligere i år, var det nettopp motoren som ikke var kraftig nok til å drive oss opp de tyngre bakkene. Akkurat her er E2S V2 mye bedre.
Ettersom E2S og E2S V2 er såpass like, vil vi i denne testen fokusere på hva som er nytt og hva som skiller dem. Du kan lese det grunnleggende om E-wheels E2S i denne testen.
Eneggede tvillinger
Utseendemessig er de to modellene mer eller mindre helt like. Begge er nemlig identiske med Xiaomi M365, og forskjellene ligger i hovedsak i motoren. M365 har en toppfart på 25 kilometer i timen, og er dermed ikke lovlig på norske veier.
Det er derimot E-wheels E2S V2 som, på tross av en kraftigere motor, ikke yter mer enn 22 kilometer i timen. Begrensningen er riktig nok på 20 kilometer i timen, men med et slingringsmonn på 10 prosent.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger