Elife Puma elsykkel

TEST: Råflott!

Norske Elife kombinerer eget design med solide komponenter til en forholdsvis god pris i sin elsykkel.

ELIFE PUMA: Se, en «norsk» elsykkel. (Sadelpinnen med demping og mobilfestet på styret medfølger ikke.) Foto: Martin Kynningsrud Størbu
ELIFE PUMA: Se, en «norsk» elsykkel. (Sadelpinnen med demping og mobilfestet på styret medfølger ikke.) Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert

Elsykkelmarkedet er ganske omfattende og innholdsrikt fra store produsenter som Haibike og Merida til mindre, samt spesialbyggere som Rayvolt som lager helt spesielle elsykler.

Du finner også mindre norske produsenter som tegner og utvikler egne elsykler. Blant dem er Oslo-baserte Elife som har holdt på siden 2015, og som tilbyr modeller myntet på både bysyklisten, og dem som koser seg i terrenget.

Vi har testet den rimeligste modellen i Puma-serien, som totalt består av tre modeller, og som har en innstegspris på 34.000 kroner. Denne leveres blant annet med en kraftig Brose S-motor på 90 Newtonmeter (Nm), et batteri på 504 Wh, 36 V/14 Ah, dempegaffel fra SR Suntour og tjukke og gode hjul fra Continental av typen Raceking på 27,5" x 2,25".

Elife Puma

Elsykkelen er tegnet av Elife og Oslo-bedriften har selv valgt ut utstyr som motor, batteri, gir og liknende. Det gjør Puma til en av de mer unike elsyklene på markedet, for det er få modeller som faktisk er tilsvarende oppbygget.

Puma er også velutstyrt med blant annet skjermer, og pålagt utstyr som lykter og reflekser medfølger, men du må kjøpe sykkelbjelle utenom.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer