Meta er i full sving med å gjøre flere store endringer på Facebook.
Nå har de blant annet endret den verdenskjente logoen sin, melder de i sin egen blogg.
«Vi utvikler oss kontinuerlig for å gjøre det lettere for folk å oppdage mer av verden rundt seg ved hjelp av andre,» forklarer Meta.
Nå har gigantselskapet rullet ut sin «nye» logo - og den skaper sterke reaksjoner i sosiale medier.

«Dristig og elektrisk»
Meta har gjort blåfargen enda mer markant. Den ikoniske F-en har blitt noe rundere i kantene.
«Vår intensjon var å lage et oppfrisket design av Facebook-logoen som var dristigere, elektrisk og evigvarende,» forklares det.
Den gamle logoen er til venstre, og den nye til høyre:

Stygg og «tacky»?
På Facebooks erkerival X/Twitter går diskusjonen hett for seg.
Flere skriver at logoen er direkte stygg og «tacky», mens andre hevder at de får vondt i øynene av den nye blåfargen.
«Den er så stygg,» skriver en.
«Jeg blir kvalm,» skriver en annen.
Her er bare noen av reaksjonene:
The new Facebook logo is legit hurting my eyes
— PVLOMV (@shaniapaloma) September 27, 2023
The new Facebook logo color is soooo tacky ugghhhhh 😫😫😫
— KSJ’s military waipeu 🫶🏻 (@moonjinnie124) September 27, 2023
The new Facebook logo is so ugly.
— Sanbo van Huizen (@HeSanbo) September 27, 2023
Facebook’ new app logo is makiny me sick for real
— Ahsan Zafar (@ahsanch76) September 26, 2023
Nye emojier
Flere sterke farger skal det bli.
I Metas blogg varsles det om at det ikke bare er logoen som skal bli mer synlig, men også emojiene man kan reagere på innlegg med.
Emojiene skal bli mer synlige - noe Meta mener vil «framkalle mer dimensjonalitet og følelser».

Meta varsler at de har mange flere planer på gang, og at det bare er å feste setebeltet.
«Dette er den første fasen av et fornyet identitetssystem for appen, så følg med på de ytterligere designjusteringene som kommer,» skriver de.