Facebook:

Varsler endringer: - Blir kvalm

Facebooks nye grep vekker sterke reaksjoner.

NYE TIDER: Facebook vil bli enda mer synlig for folk. Folk: Skjermdump
NYE TIDER: Facebook vil bli enda mer synlig for folk. Folk: Skjermdump Vis mer
Publisert

Meta er i full sving med å gjøre flere store endringer på Facebook.

Nå har de blant annet endret den verdenskjente logoen sin, melder de i sin egen blogg.

«Vi utvikler oss kontinuerlig for å gjøre det lettere for folk å oppdage mer av verden rundt seg ved hjelp av andre,» forklarer Meta.

Nå har gigantselskapet rullet ut sin «nye» logo - og den skaper sterke reaksjoner i sosiale medier.

ENDRINGER: Meta viser hvilke justeringer de har gjort med F-en i logoen. Foto: Meta Platforms, Inc
ENDRINGER: Meta viser hvilke justeringer de har gjort med F-en i logoen. Foto: Meta Platforms, Inc Vis mer

«Dristig og elektrisk»

Meta har gjort blåfargen enda mer markant. Den ikoniske F-en har blitt noe rundere i kantene.

«Vår intensjon var å lage et oppfrisket design av Facebook-logoen som var dristigere, elektrisk og evigvarende,» forklares det.

Den gamle logoen er til venstre, og den nye til høyre:

GAMMEL OG NY: Ser du endringene på den nye logoen? Foto: Meta Platforms, Inc.
GAMMEL OG NY: Ser du endringene på den nye logoen? Foto: Meta Platforms, Inc. Vis mer

Stygg og «tacky»?

På Facebooks erkerival X/Twitter går diskusjonen hett for seg.

Flere skriver at logoen er direkte stygg og «tacky», mens andre hevder at de får vondt i øynene av den nye blåfargen.

«Den er så stygg,» skriver en.

«Jeg blir kvalm,» skriver en annen.

Her er bare noen av reaksjonene:

Nye emojier

Flere sterke farger skal det bli.

I Metas blogg varsles det om at det ikke bare er logoen som skal bli mer synlig, men også emojiene man kan reagere på innlegg med.

Emojiene skal bli mer synlige - noe Meta mener vil «framkalle mer dimensjonalitet og følelser».

SKAL SPRAKE: Også reaksjonsemojiene får sterkere farger på Facebook. Foto: Meta Platforms Inc.
SKAL SPRAKE: Også reaksjonsemojiene får sterkere farger på Facebook. Foto: Meta Platforms Inc. Vis mer

Meta varsler at de har mange flere planer på gang, og at det bare er å feste setebeltet.

«Dette er den første fasen av et fornyet identitetssystem for appen, så følg med på de ytterligere designjusteringene som kommer,» skriver de.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer