Goodiebox

- Virker veldig useriøst

Flere kunder har den siste tiden reagert på Goodiebox’ lange leveringstid og utilgjengelige kundeservice. Nå legger bedriften seg helt flat.

REAGERER: Silje Gusfre fikk ikke kontakt med kundeservice før det hadde gått tre uker. På det tidspunktet ventet hun på fire Goodieboxer. Foto: Privat
REAGERER: Silje Gusfre fikk ikke kontakt med kundeservice før det hadde gått tre uker. På det tidspunktet ventet hun på fire Goodieboxer. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Silje Gusfre har vært en fornøyd kunde hos Goodiebox i cirka ett år, men den siste tiden har dette endret seg. Ettersom hun har ventet på pakker som aldri har dukket opp.

Goodiebox er et kjent konsept i Norge hvor du mottar en boks hver måned med ulike skjønnhetsprodukter. Innholdet i boksen skal være en overraskelse, og ifølge Goodiebox skal den alltid ha en verdi på over 750 kroner.

Ventet på fire pakker

Som kunde hos Goodiebox blir du trukket en sum på rundt 279 kroner i måneden, og så mottar du en pakke i posten med ulike skjønnhetsprodukter.

På et tidspunkt ventet Gusfre fire pakker i posten, for september, oktober og to bokser som hun bestilte utenom med såkalte goodiepoints.

Gusfre sendte flere e-poster til kundeservice, men det var først etter tre uker hun fikk svar. Gusfre ble lovet at pakkene enten skulle sendes ut på nytt eller så skulle hun få pengene tilbake, men så ble det stille.

- Da jeg først fikk kontakt var de hyggelige og imøtekommende, men da de skulle hjelpe meg å løse problemene svarte de ikke før etter to uker igjen, forteller Gusfre.

Da var Gusfre like langt.

- Det virker veldig useriøst, særlig når man ikke får svar på noe, legger hun til.

Per nå har hun fått refusjon for to av pakkene, men venter enda på tre pakker i posten.

Legger seg flat

Gusfre påpeker at hun har fått med seg at flere andre kunder har hatt samme opplevelse som henne.

- Fortsetter de sånn som dette tror jeg de kommer til å miste mange kunder, sier hun.

Med-grunnlegger for Goodiebox forklarer til DinSide at Gusfre ikke er den eneste i Norge som har hatt samme opplevelse.

- Vi er forferdelig lei oss, vi lever ikke opp til forventningene og sånn skal det ikke være, sier med-grunnlegger Nicolaj Leonhard-Hjort i Goodiebox.

Leonhard-Hjort forklarer at de vanligvis ikke har slike problemer.

- Vi har byttet lager, noe som har ført til mye forsinkelser for noen av våre medlemmer dessverre. I tillegg har vi skiftet forsendelsestjeneste, sier han.

IKKE RENT OG PENT: Vask av sengetøy er egentlig enkelt, men det er slett ikke sikkert at det blir rent, dette kan være grunnen. Video: Linn Merete Rognø. Vis mer

Burde vært mer åpen

Gusfre stusser på at kundene fikk så lite informasjon, særlig da det dukket opp reklamebrev i mailboksen.

- Det er merkelig at de ikke lager et innlegg eller fortalt om hva som skjer i en mail. Hadde de bare gjort det så hadde det kanskje ikke vært så mye greier rundt dette, forklarer Gusfre.

Med-grunnleggeren i Goodiebox synes dette er et godt poeng og sier seg helt enig i at de burde forklart situasjonen til kundene sine.

- Selvfølgelig burde vi vært mer åpen og transparent, jeg kunne ikke vært mer enig, sier Leonhard-Hjort.

- Vi er så lei oss for at vi ikke har vært bedre til å kommunisere, legger han til.

Forventet ikke så mye problemer

- Siden problemene oppsto har vi ansatt 21 nye personer som kan hjelpe oss å svare folk, sier Leonhard-Hjort.

Han forklarer videre at fra utsida tenker man kanskje «hvor vanskelig kan det være», men at de ikke forventet at det skulle være så mange feil ved varehuset.

- Dette er på oss, vi startet Goodiebox for ti år siden og det viktigste for oss er at våre medlemmer er fornøyd. Derfor burde vi vært bedre når en slik situasjon oppstår, legger han til.

Lover at november blir bedre

Til tross for problemer som har gått ut over flere kunder, særlig i Norge, ser det ut som det snart blir løst.

- Vi gjør alt vi kan, vi er der snart, men ikke enda, sier han og fortsetter:

- Det ser ut som november blir bedre og det krysser vi fingrene for.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer