For et par år siden gikk «scrunch tights» viralt i sosiale medier, og i dag er den fortsatt populær.
Scrunch tights skal forme rumpa ved hjelp av en søm som går mellom rumpeballene og inn ved rumpesprekken.
– Trenden vokser som aldri før. Vi har holdt på i tre år, og har merket mye mer konkurranse. Det går nok ikke over med det første, sier gründer og produktansvarlig i Famme, Peter Taube til Avisa Oslo.
Ifølge Taube, selger de rundt 100 - 200 av de populære plaggene om dagen.
- Stort rumpefokus
Han forteller at de vurderte lenge om de ville selge tightsen. Da de først bestemte seg for å selge produktet endte scrunch-tightsen opp som nettsidens bestselger på kort tid.
De siste åra har han lagt merke til en høyere aksept for å legge ut treningsbilder hvor bakenden framheves på sosiale medier.
– Det er et ekstremt stort rumpefokus i samfunnet, forteller gründeren videre til avisa.
Journalist: - Skaper press
Journalist i Min mote, Thea Roll Rakeng, retter en kritisk finger til klesplagget, som er ment til å fremme bakenden.
- Samtidig synes jeg ikke noe om at det blir gjort trend av kropp. Det skaper et press ikke noen kvinner uansett alder skal føle på, sier Rakeng til Avisa Oslo.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger