Det er mye snakk om at dagligvarekjedene skal sette opp prisene 1. februar. Samtidig med den årlige prisøkningen slippes også et drøss nye matvarer.
En av årets første nyheter fra Mondelez er «Freia Sjokonøtt», som ser ut til å gå rett i strupen på Nugatti, det nøttebaserte sjokoladepålegget, en gammel traver på norske frokostbord.
Det er første gang det blir mulig å smøre et Freia-produkt på brødskiva.
Synes du Sjokonøtt-navnet hørtes kjent ut? For mange år siden ble det solgt et nøttesjokopålegg fra Nestlé med samme navn, men dette ble tatt ut av produksjon i 2009.
Tøff nøtt å slå
Nugatti ble lansert i 1969 av Sunda AS. Ifølge Orkla selges det hvert år cirka sju millioner bokser Nugatti i Norge. Det tilsvarer 400 000 brødskiver med Nugatti daglig om man regner en porsjonsstørrelse på 15 gram.
At det kommer en ny utfordrer til Nugatti ser foreløpig ikke ut til å bekymre Orkla.
- Frykter dere konkurransen?
- Nei, vi bruker konkurranse som en inspirasjon til hver dag å jobbe for at norske forbrukere skal velge våre merkevarer. Nugatti har allerede flere konkurrenter, og jeg kan love at vi ogå i fremtiden vil stå på for å være mange nordmenns favoritt-pålegg, sier kommunikasjonsdirektør i Orkla, Dag Olav Stokken, til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger