Arbeidsgiver
Annie White, direktør for et lite PR-byrå i London har gitt massasje til sine ansatte i flere år. Til å begynne med startet det som belønning. Ansatte fikk gavekort på rygg og nakkemassasje på en walk-in massasjeklinikk hun selv hadde brukt i mange år.
- Det var en grei måte å vise mine ansatte at jeg satte pris på all innsatsen de hadde gitt.
Hun merket også at de små gavekortene ble satt endeløs pris på, og etterhvert ble de utdelt som motivasjon eller en oppkvikker, midt i, eller i innspurten av, store prosjekter.
- Det er rart hvor lite som skal til. Det at ledelsen viser at vi setter pris på våre ansatte, slår bare positivt tilbake på oss selv. Ti minutter og noen pund per ansatt i ny og ne, og vi får uendelig tilbake i form av økt innsatsvilje og arbeidsmoral.
Medarbeiderne i Whites firma har det siste året fått sponset ti minutter massasje annenhver uke.
- Forandringen på kontoret er merkbar. I tillegg til at stemningen er på absolutt topp annenhver fredag, har disse, ofte uproduktive, fredagene blitt mye mer produktive. I tillegg har sykefraværet gått merkbart ned, og jeg har ikke hørt noen klage over dårlig rygg, stiv nakke, eller vondt i musearmen, sier White.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger