Det er harde tider i jobbmarkedet. Statistisk sentralbyrå spår at arbeidsledigheten kan doble seg i løpet av neste år, og Nav melder om mulige nedprioriteringer og lengre saksbehandlingstider som følge av problemene i arbeidsmarkedet.
Det er i disse tider det gjelder å ikke terge på seg sjefen. Smisking er som regel en dårlig idé. Det er bedre å oppføre seg ordentlig, og følge de kravene som gjelder for deg som arbeidsgiver.
Den australske nyhetssiden News.com.au har listet opp ti trekk som sjefer generelt sett misliker ved sine ansatte. Listen er utarbeidet av den australske bedriftspsykologen Susan Nicholson.
Les også: Er sjefen en dust?
Negativitet, ansvarsfraskrivelse og ryktespredning er blant sjefenes liste over ting de ikke liker ved sine ansatte.
1. Du er upålitelig- Det er veldig vanskelig når en person lover å gjøre noe, men ikke leverer. Da er det til slutt sjefene som sitter igjen med mye mer ekstraarbeid enn nødvendig, forklarer Susan Nicholson.
2. Du innrømmer ikke feilPå en side kan ansvarsfraskrivelser blant arbeidstakerne være svært frustrerende for en sjef. På en annen side er sjefen nødt til å bidra til å skape et arbeidsmiljø der de ansatte ikke føler de må dekke til feil de har gjort.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger