Dette må du ikke gjøre

Dersom du er redd for å miste jobben.

Foto: Colourbox.com
Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er harde tider i jobbmarkedet. Statistisk sentralbyrå spår at arbeidsledigheten kan doble seg i løpet av neste år, og Nav melder om mulige nedprioriteringer og lengre saksbehandlingstider som følge av problemene i arbeidsmarkedet.

Det er i disse tider det gjelder å ikke terge på seg sjefen. Smisking er som regel en dårlig idé. Det er bedre å oppføre seg ordentlig, og følge de kravene som gjelder for deg som arbeidsgiver.

Den australske nyhetssiden News.com.au har listet opp ti trekk som sjefer generelt sett misliker ved sine ansatte. Listen er utarbeidet av den australske bedriftspsykologen Susan Nicholson.

Les også: Er sjefen en dust?

Negativitet, ansvarsfraskrivelse og ryktespredning er blant sjefenes liste over ting de ikke liker ved sine ansatte.

1. Du er upålitelig- Det er veldig vanskelig når en person lover å gjøre noe, men ikke leverer. Da er det til slutt sjefene som sitter igjen med mye mer ekstraarbeid enn nødvendig, forklarer Susan Nicholson.

2. Du innrømmer ikke feilPå en side kan ansvarsfraskrivelser blant arbeidstakerne være svært frustrerende for en sjef. På en annen side er sjefen nødt til å bidra til å skape et arbeidsmiljø der de ansatte ikke føler de må dekke til feil de har gjort.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer