Gøy og goder på jobben

Massasje, fellestrim, teaterturer og juleklipp for barn. Bare kreativiteten setter grensene for hvilke goder norske arbeidstakere kan forvente i fremtiden.

Gøy og goder på jobben
Publisert

- Mange bedrifter sliter med å synliggjøre de frynsegodene de har investert i, forteller Trond Aslaksen, salgs- og markedsansvarlig i Balzam.

Balzam er en nystartet bedrift, som har spesialisert seg i å hjelpe bedrifter med å synliggjøre naturalytelser og personalgoder. Balzam leverer i tillegg tjenestene eller godene til bedriftens ansatte.

Ifølge Aslaksen bruker norske bedrifter årlig 6-7 milliarder kroner på goder til sine ansatte.

- Jeg opplever at frynsegoder i aller høyeste grad er noe som norske bedrifter har, forteller Anne Ryen, førsteamanuensis ved Høgskolen i Agder.

- Problemet er bare at folk vanligvis ikke er klar over hvilke goder de egentlig har på jobben, sier Ryen.

Ifølge Ryen resulterer dette i at godene mister den betydning de i utgangspunktet var tiltenkt.

Kaffe og te

Noen av de tradisjonelle godene i norske bedrifter er aviser, telefongodtgjørelse, lån, støtte til bolig, rabatt på fellesinnkjøp, forsikringer, firmahytter og gratis kaffe og te.

- Dette er goder som har eksistert i mange år, men nå begynner vi å se en utvikling mot en ny type av goder, beretter Anne Ryen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer