"Hvorfor den rette?"

"Hvorfor mener du at du er den rette for oss?" Her har du muligheten til å selge deg selv.

Publisert
Sist oppdatert

- Det intervjuerne egentlig er ute etter, er å få deg til å fortelle at du er motivert. Du må formidle at du har kompetanse og motivasjon, sier Olaf Bergesen i TMP Solér.

Men du bør ikke overdrive. Det kan ha motsatt effekt av hva du ønsker.

Ikke overdriv

- Går du for langt i å beskrive motivasjonen din, kan du overselge deg. Dette unngår du ved å være ærlig, sier Bergesen. Geir Fottland i ISCO Group er enig med Bergesen.

- Du bør ha et reflektert svar på hvorfor dine kvalifikasjoner er viktige for virksomheten. Her vil du få glede av dine grundige forberedelser, sier Fottland.

Ifølge Anne Selvig i Statoil brukes dette spørsmålet lite i Statoil. Der satser de på spørsmålet om hvorfor du søker for å finne ut om du er motivert for jobben.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer