Presse, PR & reklame

Publisert
Sist oppdatert

Både pressen og reklamebransjen har opplevd stagnasjon og nedgang i fjor og i år, og mange har fått sparken.

ALTERNATIVER:

Ole Henrik Nissen-Lie, ansvarlig redaktør i mediekanalen Progaganda, har mer tro på PR- og informasjonsbransjen.

- PR-bransjen er den som har hatt sterkest vekst de siste årene. I fjor og året før var inntektsveksten på cirka 30 prosent for PR-byråene, sier Nissen-Lie.

Han viser til signaler fra flere hold samt tall fra USA som kan tyde på at ting er i ferd med å bedre seg i reklamebransjen.

- Fortsatt vil nok byråene være forsiktige med å ansette folk, men jeg tror det verste er over innen reklame, sier Ole Henrik Nissen-Lie.

EGENSKAPER:

- Folk som jobber med kommunikasjon må være åpne, offensive og endringsvillige, sier Stein Jacob Frisch, daglig leder i Geelmuyden.Kiese.

Studieleder Astrid Brodtkorb ved Westerdals Reklameskole peker på flere av de samme egenskapene.

- Man må trives med endring som permanent tilstand. Det krever fleksibilitet. Reklamebransjen er ellers en kreativ bransje hvor man jobber tett sammen. Samarbeid er derfor alfa og omega. Folk som liker sololøp passer sjelden inn, sier Brodtkorb.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer