iPhone 12

Apple oppretter reparasjons-program

Øretelefonen slutter å fungere på iPhone 12.

IPHONE 12: Har du problemet med øretelefonen på din iPhone 12 eller iPhone 12 Pro, bør du kontakte Apple. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
IPHONE 12: Har du problemet med øretelefonen på din iPhone 12 eller iPhone 12 Pro, bør du kontakte Apple. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Apple har opprettet et nytt reparasjonsprogram for to av sine produkter. Problemet gjelder iPhone 12 og iPhone 12 Pro, der et «lite antall av enhetene» er rammet av en feil som fører til at øretelefonen slutter å fungere, opplyser selskapet på sine nettsider.

Verken iPhone 12 mini eller iPhone 12 Pro Max er en del av reparasjonsprogrammet.

Har du en iPhone 12 eller iPhone 12 Pro og opplever at øretelefonen ikke fungerer under samtaler, kan du kontakte Apple eller en autorisert tjenesteleverandør for å undersøke om enheten din kan repareres gratis.

Merk at det gjelder enheter produsert mellom oktober 2020 og april 2021.

Undersøkes først

Vær ellers obs på at Apple vil undersøke om iPhonen har en skade som påvirker reparasjonen av øretelefonen, som for eksempel en knust skjerm, og at slike skader må fikses først.

Det er i så fall kunden som må ta kostnaden ved denne type reparasjon, opplyser Apple.

Selskapet informerer samtidig om at enhetene vil undersøkes før eventuell service, og at hvis det kommer fram at brukeren selv har skyld i at øretelefonen er ødelagt, er ikke problemet dekket av reparasjonsprogrammet.

Alle detaljer kan du lese på Apples støttesider.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer