Apple har opprettet et nytt reparasjonsprogram for to av sine produkter. Problemet gjelder iPhone 12 og iPhone 12 Pro, der et «lite antall av enhetene» er rammet av en feil som fører til at øretelefonen slutter å fungere, opplyser selskapet på sine nettsider.
Verken iPhone 12 mini eller iPhone 12 Pro Max er en del av reparasjonsprogrammet.
Har du en iPhone 12 eller iPhone 12 Pro og opplever at øretelefonen ikke fungerer under samtaler, kan du kontakte Apple eller en autorisert tjenesteleverandør for å undersøke om enheten din kan repareres gratis.
Merk at det gjelder enheter produsert mellom oktober 2020 og april 2021.
Undersøkes først
Vær ellers obs på at Apple vil undersøke om iPhonen har en skade som påvirker reparasjonen av øretelefonen, som for eksempel en knust skjerm, og at slike skader må fikses først.
Det er i så fall kunden som må ta kostnaden ved denne type reparasjon, opplyser Apple.
Selskapet informerer samtidig om at enhetene vil undersøkes før eventuell service, og at hvis det kommer fram at brukeren selv har skyld i at øretelefonen er ødelagt, er ikke problemet dekket av reparasjonsprogrammet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger