Smartklokker har ikke vært noen stor salgssuksess til nå.
På denne tiden i fjor kom Android Wear-klokkene for fullt, men i følge tall fra Canalys stod de bare for 720.000 solgte enheter i 2014 – til sammen.
Apple har forhåndssolgt 2,3 millioner enheter av Apple Watch; altså tre ganger så mange som alle Android-produsentene solgte til sammen i fjor.
Den siste uken har vi gått med Apples nye hjertebarn på håndleddet.
>> Flere tester av smartklokker
Tre utgaver
Som mange kjenner til, kommer Apple-klokka i tre utgaver:
- Watch Sport (vår testmodell) – den rimeligste og dermed mest solgte utgaven med sportsarmbånd. Klokka er laget i anodisert aluminium og har ripebeskyttet Ion-X glass. Prisen i Storbritannia starter på 299 pund, eller cirka 3.500 kroner.
- Watch – den noe dyrere utgaven i rustfritt stål og med safirglass, som i praksis bare lar seg ripe med en diamant. Til denne får du også litt mer eksklusive lenker, og prisen starter på 469 pund i Storbritannia, eller cirka 5.600 kroner (da fortsatt med sportsarmbånd).
- Watch Edition – den svært dyre utgaven med 18-karats gull og safirglass. Prisen starter på rundt 95.000 kroner i Storbritannia.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger