TEST: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (NCH 700)

Blant de aller beste

Bose leverer et hodesett med få svakheter, men herligheten koster.

REBOOT: Med en helt ny design, har Bose gått tilbake til tegnebrettet på sine trådløse hodetelefoner med aktiv støydemping. Foto: Pål Joakim Pollen
REBOOT: Med en helt ny design, har Bose gått tilbake til tegnebrettet på sine trådløse hodetelefoner med aktiv støydemping. Foto: Pål Joakim Pollen Vis mer
Publisert

Bose har i en årrekke dominert markedet for hodetelefoner med aktiv støydemping, men har de siste årene fått sterk konkurranse fra flere hold.

Spesielt fra Sony, som med sin 1000X-serie (MDR-1000X, WH-1000XM2 og WH-1000XM3) har levert voldsomt imponerende produkter med bedre støykansellering enn Bose. Disse har blitt sluppet på IFA-messen i Berlin tre år på rad, og den er bare et par uker unna – det kan bety at Sony kommer med nok en iterasjon av sin prisvinnende serie i nær fremtid, så om dagens testprodukt frister, kan det være verdt å holde an litt med kjøp.

Bose har ikke sluppet produkter like ofte. Foruten en bitteliten oppgradering av QuietComfort 35 (2016) i form av QuietComfort 35 II (2017) har det vært stille fra Bose – inntil nå.

Endrer på alt

Denne gangen har Bose valgt å reboote produktserien helt – både hva gjelder selve produktet og produktnavnet.

Borte er «QuietComfort»-betegnelsen, og der de siste modelltallene har vært 15, 20, 25, 30 og 35, droppet Bose å bruke 40 på den nye utgaven – tallet er nå 700, altså det samme som selskapet bruker på flere hjemmekino-produkter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer